برندینگ در عصر دیجیتال (قسمت دوم)
نوشته شده توسط : آرم

در قسمت قبل درباره برندینگ در عصر دیجیتال و نحوه برندسازی سخن گفتیم. امروز در این مقاله نیز قصد درایم به ادامه مبحث برندینگ در عصر دیجیتال بپردازیم. اگر در زمینه لوگو و برندینگ به دنبال اطلاعات جدید هستید با ما همراه باشید.

2. از Stories استفاده کنید

انسان ها از عصر حجر از داستان سرایی استفاده کرده اند و در عصر دیجیتال نیز به همان اندازه مهم است. یک راه عالی برای ایجاد تجارب به یاد ماندنی برند، گفتن داستان های مرتبط است. با این حال، فراموش نکنید که مردم داستان شما را بر اساس نحوه پایان آن به خاطر خواهند آورد.

آرمکده به دنبال استخدام طراح لوگو است، اگر به طراحی و ریدیزاین لوگو علاقه دارید با همکاران ما تماس بگیرید.

از داستان ها استفاده کنید تا نشان دهید چگونه محصول/خدمت شما مشکل مصرف کننده را حل می کند. سپس همه کارها را انجام دهید تا مطمئن شوید که پس از خرید یک پایان دلخواه وجود دارد. این ممکن است به معنای داشتن خدمات مشتری یا پشتیبانی فنی 24 ساعته، 100 درصد ضمانت بازگشت وجه، ضمانت‌های بلندمدت و غیره باشد. شما نمی‌توانید همه را خوشحال کنید، اما سعی کنید رضایت خود را تضمین کنید.

 

ترجیحاً عادت کنید همیشه داستان هایی را به محتوای خود اضافه کنید. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس حرفه ای که به طور منظم داستان های شخصی خود را به اشتراک می گذارد، در حال ایجاد تجربیات به یاد ماندنی است.

 

3. ثبات و تکرار

شما باید با پیام های کلی شرکت خود سازگار باشید و آن را تا حد امکان تکرار کنید. این به کسب و کار شما کمک می کند تا توجه مصرف کننده را جلب کند و تجربه های به یاد ماندنی برند را تسهیل کند. تکرار و یکنواختی پدیده Baader-Meinhof (همچنین به عنوان تازگی یا فرکانس توهم شناخته می شود) را تحریک می کند.

 

این به زمانی اشاره دارد که افراد با چیزی تعامل می کنند و شروع به توجه بیشتری به آن می کنند. به عنوان مثال، نمایندگی‌های خودرو تقریباً همیشه یک تست درایو و معمولاً روی خودرویی که فروشنده پیشنهاد می‌کند، ارائه می‌دهند.

 

معمولاً اتفاقی که پس از تست درایو رخ می دهد این است که همه جا متوجه خودرو می شوید. این به این دلیل است که مغز شما اکنون به دنبال آن است. این اثر Baader-Meinhof در حال بازی است. بخشی از هدف نمایندگی های خودرو این است که این موضوع را در شما فعال کنند.

 

به عبارت دیگر، ذهن ما تمایل دارد به مواردی که بیشتر به آنها توجه کرده‌ایم توجه کند. بنابراین ثبات و تکرار در مورد رویکرد شما به بازاریابی برند کلیدی است. مواردی مانند لحن صدای شما، انواع محتوایی که منتشر می کنید، لوگو و غیره باید ثابت باشند.

 

به همین دلیل است که بسیاری از سازمان ها هرگز به طور کامل لوگوی خود را دوباره طراحی نمی کنند. در عوض، آنها آن را برای نسل قبلی خود اما مدرن نگه می دارند.

 

نکته: از بازاریابی مجدد آنلاین یا هدف گذاری مجدد برای ایجاد پدیده Baader-Meinhof استفاده کنید.

4. تمرکز توجه

چگونه می توانید توجه مصرف کننده را به موثرترین شکل ممکن متمرکز کنید؟

 

این سوال باید در هر کاری که انجام می دهید در ذهن شما باشد. از طراحی محصول گرفته تا بازاریابی و تعامل با کاربر، همیشه سعی کنید توجه مصرف کننده را متمرکز کنید. این بخش مهمی از ایجاد تجارب به یاد ماندنی برند است.

 

5. احساسات درست را تحریک کنید

ایجاد احساسات مناسب، تجربه برند را افزایش می دهد. در واقع، استفاده از احساسات عملا یک راه مطمئن برای ایجاد تجارب به یاد ماندنی برند است. تا حدودی به همین دلیل است که شرکت ها سعی می کنند محصولات خود را در تبلیغات تلویزیونی با استفاده از چیزهای آشنا که به طور بالقوه می توانند خاطرات عاطفی مناسب را ایجاد کنند، معرفی کنند.

 

در اینجا یک مثال است. یک آگهی تجاری آبجو Coors Light که شامل اقیانوس می شود ممکن است باعث یادآوری زمانی شود که از ساحل بازدید کرده اید. بنابراین ممکن است در خواربار فروشی بعدی خود یک Coors Light انتخاب کنید، حتی اگر آن آبجوی معمولی نباشد.

 

حالا اگر طعم آبجو عالی باشد، همیشه آن را به خاطر خواهید داشت. با این حال، اگر طعم آن شبیه به شعله باشد، آن را نیز به خاطر خواهید آورد و دیگر آن را نخواهید خرید. شما همیشه پایان را به یاد دارید.

 

در اینجا چند نمونه از احساساتی است که ممکن است بخواهید آنها را تحریک کنید.

ترس

اعتماد کنید

گرما

ارضاء فوری

خنده

غمگینی

رقابت

اعتماد به نفس

متعلق بودن

خشم

و بیشتر

هر احساسی را می توان با محتوای مناسب ایجاد کرد. چیزهایی مانند ویدیوهای خنده دار، یک ملودی غمگین، یک مقاله غنی از داستان و غیره. احساسات ابزار قدرتمندی است زیرا مردم معمولاً منطقی خرید نمی کنند، مگر در شرایطی که مجبور به انجام این کار هستند.

 

اکثر ما احساسی خرید می کنیم. وقتی نوجوانان بدون توجه به قیمت‌های ظالمانه، اقلامی را می‌خرند که یک رپر یا افراد مشهور دیگر می‌پوشند، می‌توانید این را در عمل ببینید.

 

6. شخصیت برند

هر برندی باید در هنگام تعامل با مردم، شخصیتی به خود بگیرد. در حالت ایده آل، شما باید شخصیتی را انتخاب کنید که شبیه به کل مخاطبان هدف شما باشد. تفاوت های ظریف وجود خواهد داشت اما هدف نزدیک شدن است.

 

پنج شخصیت اصلی برند وجود دارد که به شرح زیر است.

 

هیجان انگیز

خلوص

ناهمواری

صلاحیت

پیچیدگی

همه این شخصیت های اصلی دارای چندین ویژگی هستند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است در هنگام برقراری ارتباط با مصرف کنندگان، شخصیتی بامزه اتخاذ کند. بامزه بودن یک ویژگی هیجانی است.

 

برندسازی در عصر دیجیتال درباره تجربیات به یاد ماندنی است

امروزه شرکت‌های بیشتری وجود دارند که برای همان «کاه چشم» یا توجه مشتری رقابت می‌کنند. اینترنت این امکان را برای سازمان‌های کوچک‌تر فراهم کرده است تا بتوانند تقریباً برابر با یکدیگر رقابت کنند. این بدان معناست که کسب بهترین نتایج از بازاریابی برند مربوط به ارائه تجربیات به یاد ماندنی به مشتریان است.

 

فایده شما چیست؟ چرا باید وقت من اینجا سپری شود؟ آیا شما به مشکلات من اهمیت می دهید؟ اینها برخی از سوالاتی است که مصرف کنندگان به طور آگاهانه یا ناخودآگاه می پرسند (نه به آن کلمات).

 

خاطرات از طریق تجربه ساخته می شوند اما پایان تجربیات ما تعیین می کند که چگونه آنها را به خاطر بسپاریم. تجربه خود و خود به یاد آوردن با هم کار می کنند، اما دومی تصمیم نهایی را در مورد نحوه درک نام تجاری شما می گیرد. می توانید از اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شروع فرآیند بهبود تجربه برند استفاده کنید.

 

منبع: https://logogeek.uk/branding/digital-age/





:: بازدید از این مطلب : 1394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: